A felperzselt föld taktikáját a félig már megvert, visszavonuló hadseregek alkalmazzák. Felégetnek maguk mögött mindent, a benyomuló már nem talál magának élelmet, fedelet a feje fölé, a felrobbantott hidak helyett kénytelen pontonhidakat építeni a folyókon. Lassabban és nehezebben jut előre, esetleg el is megy a kedve az egésztől. Különösen kegyetlen eljárás ez, amikor a vert sereg már a saját országa területén vonul vissza és nem átallja a saját hazája földjét is felégetni. Képünk ezt a pillanatot ábrázolja.A maffiaszerűen felépített fidesz által működtetett rablókormány már csak azzal törődik, hogy az utána következő kormányzat megoldhatatlan helyzet elé kerüljön abban a pillanatban, amikor beiktatták a hatalomba. Kényszerüljön a semmiből megtámogatni, feléleszteni a tönkretett egészségügyi rendszert, működtetni az iskolákat és a gyermekintézményeket, összetákolni a szétvert közigazgatást, aládúcolni a megroggyant önkormányzatokat. (idézetféle, de nem mondom meg honnan).
Felperzselni, lerabolni mindent amit még lehet. Mindent. Szemrebbenés nélkül, adott szó leszarásával, cinikusan és mérhetetlenül felelőtlenül.
Ez a kormány már a vesztét érzi. Teljesen jogosan - a mai nap éppen bizonyította, de az okosabbjainak tudni is kellett, Magyarország uniós tag: Lukasenko Fehéroroszországa nem az, és ez így helyes. Amíg Magyarország státusa nem lesz még annál is rosszabb (mert hazugabb és álságosabb), mint Lukasenko Fehéroroszországáé. addig a delegációk a hátukat mutatják.
Mint most az IMF.
Elege lett belőlünk az IMF-nek, hétfőn nem lesz költségvetésünk
Megszakadtak az IMF-megbeszélések


Hozzászólások
Eddig 125 komment érkezett (
)
1.
harunalrasid HCJD
2011. 12. 16. 19:04
a kis faszfej min.elnöki szóvivő nem is tudott a távozásról (röhej), orbán pofátlanul belehazudja az ország orcájába, hogy semmi nem történt, lázár jópofizik, hogy a jézuska miatt utaztak haza, fellegi menti a becsületét...hát, mi kell EZEKNEK, hogy végre felébredjenek: szarban vannak, de nagyon!
2.
ghost
2011. 12. 16. 19:05
Hercegem
Ezek már lassan sóval szórják be a termőföldet
3.
raptor
2011. 12. 16. 19:11
1. harunalrasid
Rasid!
Megmondanám, de elvinne a TEK!
Ezek már nem csak szarban vannak, de már nyelik is rendesen!
Most ugyebár kellett volna az MNB. tartaléka, h kihúzzák még egy darabig! De nem lesz!!
Akkor most mi a faszt fog csinálni Matolcsy, meg Orbán, mert ezt is biztos bele tervezték a jövő évi ktsvetésbe!!
Ossi nagyon pesszimista, mikor tegnap azt mondta, h jövő év végére lesz a bukta!
Sokkal előbb!! Már tavaszra!! :-))
4.
raptor
2011. 12. 16. 19:13
1.+
Pubit még mindig karbantartják!!
Kib@szottul el lehetett qrva az a honlap, amit eddig kell javítani, karbantartani!! :-))
5.
medve1942
2011. 12. 16. 19:31
Félig már megvert... Nem ilyen egyszerű a dolog... Ki az ellenfél?
6.
raptor
2011. 12. 16. 19:38
5. medve1942
Szerintem nekik ellenfelük nincs! Ellenfél nincs a szótárukban!
Csak ellenség!
Az egész országot annak tartják!!
Ha másképp gondolnák, nem tették volna ezt az egész országgal!!
7.
harunalrasid HCJD
2011. 12. 16. 19:39
3. raptor
2011. 12. 16. 19:11
bocsika, költségvetés nem lesz, mivel az egész a lehetséges hitelekre alapul.
a 289 huf-fal számolt eurónak annyi, most éppen 305, de lesz még rosszabb is.
de majd!
8.
lusta
2011. 12. 16. 19:50
Egyszerűen kiosztottunk egy-két kokit, sallert az IMF delegációnak, Olli Rehn pedig még egy tockost is kapott. Nost hazahúztak egy kis jézuskázásra és eldondolkodnak mélyen,mennyire is étdemes najszot akasztani Kárpát-medence Fényesen Ragyogó Csillagával. Megmondták előre a fidióták. Magukba mélyednek és visszakönyörgik magukat.
9.
lusta
2011. 12. 16. 19:55
A lengyel sajtó tömeges magyar állampapírkiárúsításról ír.
Nem kapcsolódik szorosan a témához, de a népszámlálási adatokra nagyon kíváncsi lennék. A cseh sajtó csak úgy harsog a 15 ezer fős Jedi lovag seregtől.
Nálunk vajon hány piréz lesz?
Bocsi a sok hibáért, de nem nagyon fogok hozzászólni, mert emlékezetből írok. A szemüvegemet a barátomnál, a nyomdában hagytam és ők majd csak hétfőn lesznek, mert a hétvégén elutaznak.
Pech. Na ezt kívánom a haza üdvére Matolcsyné férjének is. Talán akkor jobb lenne, mert kevesebbet dolgozna.
10.
Fannyvár
2011. 12. 16. 20:09
Egyszerűen felháborítóak a nyilatkozataik, a cinizmusuk a tetőfokára hágott (ha lehet egyáltalán ilyet mondani)...
Valszeg igaz, tényleg a vesztüket érzik
11.
medve1942 (látogató)
2011. 12. 16. 20:35
Egy komment Török Gábor legújabb elemzéséhez az indexen. A fele akár igaz is lehet...
Hallottam egy érdekes vélekedést, amelyet "mondhatta" volna egy egykori másodvonalas -aki Szájer, Kövér, Varga, Simicska, Áder, Pokorny mögött állt közvetlenül- FIDESZ-káder, aki egészen 2002-ig "Játszott" a politikai térfélen.
Orbán Viktor Simicska snittpálja. Az igazi vezető Simicska, aki szeret a háttrébe vonulni, miközben kiteszi az ablakba a nárcisztikus és kleptomániás Roma Nérót. Akit teljesen kézben tart, hiszen a korrupcióból származó több tízmilliárdos vagyonának jó részét ő kezel(tet)i offshore cégeken és strómanokon keresztül. Roma Néró pedig a hatalmon kívül egyetlen egy dolog érdekli, a pénz.
Simicska ötletének következménye a jelenlegi helyzet. Ő volt az, aki kitalálta, hogy közvetlen környezetüknek kezébe kerüljön az eddig még nyugati kézben lévő stratégiai területek. A bankrendszer, a közművállalatok, a megmaradt termőföldek. A szabadságharc nem szól másról, mint arról, hogy idegenmentesítés címszó alatt minél nagyobb vagyonhoz jussanak, a stratégiai gazdasági pontokat magukhoz ragadják. Mivel ez nehezen menne az Unióban, ezért tudatosan mennek a kilépés irányába. A kapkodás nem is annyira az, amennyire annak tűnik. Először is a társadalom moráljának megtörésére szolgál. A bizonytalansághoz és a kiszámíthatatlansághoz akarják hozzászoktatni a tömegeket.
Ez egy jól felépített pszichológiai akció, amit az igazi agytröszt, Simicska vezényel a háttérből. Matolcsy ebben csak jelentéktelen szereplő, egy egyszerű végrehajtó. Sőt, végeredményben Orbán is, bár ő erősen érdekelt a projekt kimenetelében anyagilag is.
Egyes "hírek szerint" a nyugati titkosszolgálatok már elkezdték felderíteni a Simicska-féle pénzügyi csoport külföldre kihelyezett pénzeszközeit -ahogy megtették Kadhafi, Mubarak esetében is-.
Az EU tétova, mert elsősorban osztrák és németek cégek jelentős pénzeket fektettek be itt -bankok, szolgáltatószektor, ipari szektor-, illetve jelentős mennyiségű állampapír van külföldi kézben, melyek elértéktelenedése komoly veszélyforrást hordoz az EU-ra. Roma Néró és Simlicska ezért olyan bátor. Hozzá kell tenni, nekik nem egy jól működő, Európa-konform Magyarország az érdekük, hanem egy stabilan a kezükbe lévő diktatúra. Hogy ez milyen társadalmi károkat okoz akár több évtizedre, évszázadra kihatóan, az hidegen hagyja őket. Kim Dzsong-Ilt se érdekli, hogy évente százezrek halnak éhen, mert övék a hatalom. Európa pedig gyenge és bizonytalan egyelőre, nem mer beavatkozni keményen az ország érdekében. Úgyhogy a magyar társadalom hosszútávra le van amortizálva, innen mi már nem tudunk felállni úgy, mint a Meciar utáni Szlovákia.
Két lehetőség van, vagy egy fegyveres felkelés, vagy a rabszolgává válás. Ahogy ismerem a magyarisztánok többségét, a második verzió a valószínűbb. Ez egy halott ország. Aki európai módon akar élni, annak el kell hagyni az országot. Vagy lehet így-úgy megfizetett, seggnyaló szolga, olyan, mint egy észak-koreai nyomorult.
12.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:11
Szia, Rasidom!
A legnagyobb szar az lesz, hogy nem lesz mani.
A valutatartalék ugyan rengeteg, de eltapsolni nem olyan sok az, na és ha Simort agyonütik is: a többinek is van talán annyi sütnivalója, hogy azt évek alatt sem pótolhatják.
Nálunk a szóvivők, a miniszterelnök és a kancsal csúcs az, akik nem tudnak semmiről.
13.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:13
2,
Drága Úrnőm, ezt úgy nevezik: végjáték.
Ilyenkor gyorsul fel az ámokfutás.
Bajnai sokkal nehezebb helyzetből egy nyugodt helyzetet teremtett. Ezek: valóban behintik sóval a nyomukat.
14.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:14
Raptorom!
Mit csinálnának? egyre több őrültséget.
Én már látom lelki szemeim előtt a kényszerzubbonyt!
15.
KerekesZS
2011. 12. 16. 21:14
Kedves Osszián, majdnem így van, csak sajnos ezt a földet már több 20 éve különböző kormányok perzselik... Iparunk csak volt, mezőgazdaságunk szintén, az egészségügyről is csak múlt időben érdemes beszélni, az oktatási és kulturális intézményekről meg szintén..
Lassan már sóval felszántani sem érdemes minket, kár a sóért..
16.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:15
Medve, skizofrén elmebetegről van szó!
A győztes is ő, a levert sereg (az ország is).
a kárvallott: a nép
17.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:17
Lusta, iszonyatos égés ez az egész. Ön tudja, azt is, hogyan viselkedik a baráti nép az EU-val, és azt is: meg is van a látszata.
Köhög a bolha, pedig tüdeje sincsen...
Na de legalább a bolha nem rabol.
18.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:20
9.
Az ilyen állampapírkiárúsitás is azt jelenti: a legutolsó szögig jutottak. Ma csak iszonyatos hozammal lehet eladni.
a tetőt bontják, sőt a téglákat pocsékolják el tizedáron.
19.
raptor
2011. 12. 16. 21:20
11. medve1942 (látogató)
Bizony Medve nagyon sok igazság lehet / van benne!!
Anno olvastam dr.Kende könyvét, melyben sokat ír Simicskáról. Simicska a Fidesz és a fiúk gazdasági irányítója!
Nélküle semmi nem történhet!
Nem mellesleg a háttérben(?) saját ügyleteket is folytat, talán a fizetség fejében , Orbán engedélyével!
Kende szerint az igazi fej, irányító ő, és nem Orbán!!
20.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:22
Fannyka, életemben először értem meg a cinizmusukat: itt most csak vállvonogatva lehet tudomásul venni ezt a borzalmas égést: azt kell sugallni, hogy még mindig ők a helyzet urai...
21.
4elefánt
2011. 12. 16. 21:24
11-re medve,
Nagyon borúlátó vagy.
22.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:31
Zsuzsa, én most valóban nem csak képletesen írtam a felperzselt földet, mert itt az is bekövetkezik, de ha még a maradékot, azt a keveset is elkártyázzák, akkor aztán egy következő társaságnak nem lesz mihez fognia.
azt kell látni, hogy itt ugyan pocsék kormányzások folytak, de ez már olyan, mintha rabló martalóc csapatok mennének házról házra, mint a Mátyás utáni időkben, és senki, de főleg senkinek a pénztárcája, bankbetétje, semmije nem lehet biztonságban.
23.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:33
Medve, az idézeted engem igazol:
"Kim Dzsong-Ilt se érdekli, hogy évente százezrek halnak éhen, mert övék a hatalom. "
De azért talán ez mégsem Észak-Korea.
Vagy már igen?
24.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:34
4elefánt:
Mellesleg minden ok meg van rá...
25.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:36
Itt a cumi:
A Fidesz frakcióvezetője szerint nem tárgyalás, hanem ismerkedés volt a valutaalappal.
„Meg tudom érteni, hogy valaki hazautazik, és nem Budapesten várja a Jézuskát” – ez volt Lázár János reakciója az IMF-delegáció idő előtti távozását firtató kérdésre. A politikus a Fidesz-KDNP rendkívüli frakcióülését követő sajtótájékoztatón kifejtette: a mostani egyeztetés „nem tárgyalás volt, hanem ismerkedés”, januárban pedig megkezdődnek a hivatalos tárgyalások. Szerinte van egy praktikus szempont, amiért várhatóan fokozódnak a tárgyalások: az, hogy Magyarország jelentős pénzzel tartozik az IMF-nek. „Gondolom, hogy akinek a pénze kell, megteszi a szükséges lépéseket ennek érdekében. (...) Így aztán bennem semmiféle kétség nincs, hogy vissza fognak térni a pénzük behajtása érdekében” – mondta.
Egy kicsit sem cinikus...
26.
4elefánt
2011. 12. 16. 21:42
Mégis az MNB az utolsó bástya:
http.mandiner.hu/cikk/20111216_felmentettek_az_ah_vezetojet
Lófejet talált Balajti reggel az ágyában, Pintér Sanya átrendezi az AVH-t.
27.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 21:50
4elefánt. ezek rosszabbak, mint a maffia: ott még létezik az adott szó szentsége.
Én most nem másolom ide, mit állítottak tavaly a maradó pénztári tagok ügyében - tudjuk mindannyian.
Most ez már a leghülyébb kapkodás.
Egy olyan országnak, ahol 48 milliárd miatt( 150 millió euró) miatt a legocsmányabb és leghazugabb módon, emellett nyílt postarablással segget csinálnak fél év alatt a szájukból- oda már Brüsszel nem ad egy vasat sem.
Csak a guminőt hiányolom...magyarázná meg szépen - milyen kibaszottul jól járok...
28.
gordius HCJD
2011. 12. 16. 21:55
Azt hiszem azon kívül, hogy egyetértek, jobb ha nem írok le semmit!
29.
medve1942 (látogató)
2011. 12. 16. 21:58
Valaki azt írta, hogy pesszimista vagyok. Nem igazán. Optimizmusból mondom, hogy komoly összeomlásra van szükség a feltápászkodáshoz. 45 után néhány boldog év jött, bármilyen nehéz is volt.
30.
értelmiségi (látogató)
2011. 12. 16. 22:07
Nem lesz könnyű, de már szinte mindegy milyen áron szabadulunk meg tőlük.
Gritti? A mohácsi vész után, úgy rémlik valami.
31.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 22:09
Gordius, még lesz egy két nehéz perc,mielőtt a függöny lehull.
32.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 22:10
Medve, egyetértek.
De mindent az elejéről kell kezdeni.
Élővé kell tenni a felperzselt földet.
És nem ártana felelősségre vonni a kártevőket.
33.
4elefánt
2011. 12. 16. 22:12
26-hoz!
Bocs máshol mást is olvastam, állítólag salyát kérésére...
34.
gordius HCJD
2011. 12. 16. 22:12
25-re, ez a legjámborabb ember számára is bicskanyitogató szöveg...
35.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 22:12
Gritt olasz kalandor volt, kormányzó, nagyratörő álmai voltak - addig addig ügyködött (ténykedését ma is úgy emlegetik: Gritti rémuralma), míg Erdélyben a felbőszült nép agyonverte.
36.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 22:14
Gordi, Lázár úgy hazudik, mint a vízfolyás:
"A frakcióülésről szólva elmondta, három témát érintettek: az egyháztörvény visszavonását, a házszabály módosítását, és az új jegybanktörvényt. Utóbbiról kifejtette, hogy figyelembe veszik a kormány kérését annak minél előbbi elfogadásáról. Az Európai Központi Bank (EKB) javaslatait pedig a módosítóknál veszik figyelembe. Arra a kérdésre, hogy miért gyorsították fel a jegybanktörvény vitáját, ha emiatt távozott az IMF, Lázár csak annyit mondott: az alaptörvény írja elő, hogy december 31-ig meg kell alkotni a törvényt."
Minden a legnagyobb rendben...
37.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 22:15
4elefánt, mindig így van.
Én már csak azt várom, hogy Mo lépfenéje saját kérésére bevonul a legcsendesebb szanatóriumba - élete végéig...
38.
4elefánt
2011. 12. 16. 22:17
bocs, "saját"!!!
39.
4elefánt
2011. 12. 16. 22:19
Ez egy optimista változat.:-))
40.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 22:26
Az okot ezeknél sose lehet tudni. Valami talpnyalónak kell az állás - ez a legbiztosabb.
Mindegy már arra a kis időre... remélem, Raptornak lesz igaza...
41.
raptor
2011. 12. 16. 22:29
hvg.hu/vilag/20111216_teljes_kiakadas
42.
4elefánt
2011. 12. 16. 22:29
December elején megjósolta, mikor támadják meg a forintot, mára azt is megjósolhatná, mikor szüntetikbe a támadást.
Amikor azt javasolták neki hogy az ő dolga nem a jóslás, hanem az intézkedés... hát mára kiderült, hogy a támadó orbán és bandája, így elég nehéz a védekezés.
43.
medve1942 (látogató)
2011. 12. 16. 22:29
Evianna! Lécci! Ki az a Mark Möbius? Túl a wikipedia szintjén...
Tudniillik állíatólag az ő zsebében tartózkodnánk... És ezt most jó nekünk?
44.
gordius HCJD
2011. 12. 16. 22:30
36-ra a legkedvesebb "karácsonyi" szórakozás vagy ajándék nekik az MNB-t és Simort piszkálni...
45.
4elefánt
2011. 12. 16. 22:35
41-re raptor!
Hogy néz ki ez a szabaccságharcos? Má kifelé jövet félig le van vetkőzve!
Ha deréktól lefelé mutátnák már a slicce is nyitva volna!
46.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 22:47
Raptor, engedelmeddel:
"Forrásunk szerint teljes a döbbenet az uniós tagállamok diplomáciai testületeiben, az érintettek nem értik, miért viselkedett így a kormány, és azt sem, hogy utólag miért próbálja kétségbe vonni a megbeszélések jelentőségét. „Hiába hívják informális megbeszéléseknek, ezek nem arról szólnak, hogy ’Akkor hogy van a család srácok?’, ezeken már komoly témák kerülnek terítékre, és jegyzőkönyv is készül” – mondta forrásunk.
Másik forrásunk is értetlenségét hangoztatta. „Senki nem érti, mi is a stratégiája a kormánynak az IMF-fel, de hogy most nagyon rossz irányba indultak el, az biztos” – mondta."
Ennyit a Jézuskáról, meg az ünnepi pulykasültről...
47.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 22:52
42. 4elefánt
2011. 12. 16. 22:29
Igen, a jóslat szerint itt ólálkodnak a spekulánsok...
Orbán és a sleppje minden spekulánsnál nagyobb biztonsággal döntik be a forintot és az országot.
48.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 22:54
Nagy a tét, Gordius. Orbán képtelen felfogni, mennyire fontos a tatalék, kiszámolta a hagymázas agyával, hogy ott több van, mint az IMF kölcsön, és azt milyen jó lenne eltapsolni. amíg Simor ott van, ezt nem engedi.
49.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 22:55
4elefánt, eddig minden nagy garral bejelentett csatát elvesztettek.
a végsőt is el fogják.
50.
4elefánt
2011. 12. 16. 23:03
medve 1942
Talán ez elegendő?
privatbankar.hu/befalap/mark-mobius-kezeben-az-allamadossagunk-tizede-242688
51.
medve1942
2011. 12. 16. 23:18
Köszi! Én csak arról találtam anyagokat, hogy miket tesz Ázsiában.
52.
gordius HCJD
2011. 12. 16. 23:29
48-ra, Tudom Osszi és nagyon drukkolok Simornak és ezzel persze az országnak..
53.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 23:34
Ez se semmi:
"Alig két hete marad a kormánynak arra, hogy meggyőzze az Európai Bizottságot arról, a főbíró és az adatvédelmi ombudsman idő előtti leváltása, az alaptörvény és az egyes sarkalatos törvények nem sértik az uniós irányelveket. Az európai uniós közjog egyik szakértője szerint minimális az esély a megegyezésre, ami hosszú jogvitát, akár pereskedést, súlyos bírságot hozhat. A kormány nincs könnyű helyzetben: eddig még nem volt példa arra, hogy az Európai Bizottság azt állítsa, egy tagállam törvényei az uniós Alapjogi Chartába ütköznek."
Még Jézuskavárás közben is törhetik a fejüket, hogy mossák tisztára magukat. Senki e hisz már nekik.
54.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 16. 23:36
Itt egy másik:
"Az amerikai diplomácia levette a glaszékesztyűt: Thomas O. Melia helyettes külügyi államtitkár egyetlen napon terjedelmes interjút adott az Origónak és a Hvg.hu-nak is. Mindkettőben súlyos aggodalmakat fogalmaz meg a magyar kormány és a mögötte álló parlamenti többség címére. Mint az Origónak nyilatkozva megállapítja: „Magyarország jól indult az elmúlt húsz évben, szeretnénk, hogy ebbe az irányba menjen tovább. Most aggódunk, hogy a döntések másfelé viszik az országot."
Ennyi ellenség...és mindent félreértenek...
55.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 0:56
Íme a maffia:
Még a simicska időkben kezdték kiépíteni.
"Tíz éve megjelent cikkemben (Magyar polip – a szervezett felvilág, Magyar Hírlap) azt írtam első kormányzásuk idejéről, hogy a liberális demokrácia intézményrendszere még korlátozni tudja a szervezett felvilág kiépülését és működését. Szervezett felvilágnak azt az új magyar jelenséget neveztem, amelyben – a szocialisták oligarchikus szerveződésével szemben – a demokratikus intézményrendszer keretei között működő hatalom maffiamódszereket alkalmazva állami segédlettel terjeszkedik lefelé. A szervezett felvilágban az állam nem a maffia eszköze, hanem ő maga a maffi a. Változatos eszközeit így azonosítottam: a közpénzek kontroll nélküli elköltése, kivonásuk a parlament ellenőrzése alól; magánvállalatok építése közpénzből; a közvagyon magánvagyonná transzformálása; az ezt szolgáló kormányzati zsarolás: magánvagyonok lenyúlása állami segédlettel és klientúraépítés ugyancsak közpénzből.
Vagyis a „magyar polip” fölülről hatol lefelé, szemben a filmekből ismerős klasszikus helyzettel, ahol a szervezett alvilág próbál a politika világához felfelé kapcsolatot építeni és befolyást szerezni. „A szervezett felvilág az államhatalom teljes fegyvertárával dolgozik politikai és gazdasági érdekei érvényesítéséért." (Magyar Bálint)
Mára klasszikus maffia lett - egy egész országra lebontva, vagyis ennyivel katasztrofálisabb a helyzet, mint Sziciliában, vagy Chicagoban.
56.
jfjkm (látogató)
2011. 12. 17. 1:02
Savanyú a szőlő?
Megyesi Gusztáv szorgalmasan zúdítja ránk hétről hétre humorosnak szánt halovány szösszeneteit a NÉPSZABADSÁG-ban hiszen ott betöltendő betűszámú bérrovata van. Bár a jelek szerint ezt a helyet nem érzi elég előkelőnek, mivel itt a népszabiban is az „A szerző az Élet és Irodalom munkatársa” címmel kérkedik. És miután ennyi humort még a valóban tehetséges szerzők sem tudnak egyhuzamban produkálni, a mi tehetségtelen barátunk is egyre görcsösebb lesz.
„Éjszaka is ülésezik a parlament. Kövér házelnök úgy gondolta, hogy éjszaka lankad a figyelem, így könnyebb átzavarni a legrázósabb törvényeket. A bulvármédia persze azonnal lecsapott, az éjszakázókról mint hősökről beszél, hajnalig, sőt utána is föntmaradni, micsoda tett.
Nézem az éjszakai ülés fotóit: a hősök alszanak. Az egyik a laptopjába ejti a fejét, a másik a társa vállára hajol, a harmadik üveges tekintettel bámul a semmibe. Bóbiskol a házelnök is, teljesen mindegy, hogy valaki kormánypárti vagy ellenzéki, egyformán néznek bután, erőtlenül. Nem azért mondom, de a kommunisták alatt is voltak éjszakázások, sőt annak előtte is. Apponyi gróf például mindig két óra tájt fogta el Tisza gróf pagátultimóját, a tarokkasztalnál Mikszáth meg Odescalchy herceg kibicelt, Wassmer báró pezsgőt hozatott. …..
…..Ám ezek itt nem bírják. Összeesnek, mint a colstok, így obstruálni se lehet rendesen, nevetség tárgyává válik honatya, s vele a hon; nekem egy képviselő, ha kell, gebedjen bele a népképviseletbe, de álljon hajnalban, mint a cövek. Olvasom Vágó képviselő helyszíni beszámolójában, hogy több fideszes hazalopózott aludni, de közben bent hagyta a kártyáját, így hivatalosan mégiscsak jelen volt; micsoda skandalum, már saját magukat is becsapják, ezekkel akar a haza szabadságharcot vívni.
Nem kell hozzá éjszaka, nappal is minden átmegy.”
Megyesi Gusztáv| Népszabadság| 2011. december 3. |
Ha odafigyelünk, egy ősi manipulációs trükköt fedezhetünk fel.
Ugyanis Max Weber szerint:
A hatalom alá és fölérendeltségi viszony, ugyanis a hatalmat birtokló személyeknek módjuk van az alávetett személyeket rábírni arra, hogy szándékaiknak megfelelően viselkedjenek.
A rábírás történhet kényszerrel, illetve az alávetettek önként elfogadhatják a hatalmon lévők szándékainak, törekvéseinek a követését.
A példa, mint pedagógiai eszköz a viselkedési minta követésére való rejtett rábírás.
Guszti barátunk is ehhez folyamodott, mint amihez mindig fordul, ha le kell járatni a vele nem egy véleményközösségben lévőket.
Tudja, hogy a szellemi hatalom a tömegkommunikációs eszközökkel való rendelkezést jelenti elsősorban, de vizsgálható úgy is, hogy az demokráciaellenes eszközökkel hatalomra törekvők (kommunistákat kihasználó tehetségtelen belvárosi liberális maffia) eszméi mennyire dominálnak a társadalmi tudatban. A hatalomgyakorlás a hatalom mindennapi gyakorlatban való érvényesülése, a különböző csoport és egyéni érdekek szerinti hatalom-felhasználás.
Tehát Gusztikám erre szerződött bértollnokként.
Csakhogy eközben leleplezte önmagát, mert azt hiszi, hogy akiket támad azok történelmi háttérben, szellemi színvonalban ott tartanak, mint hittársai, akik történelmi háttérben messze távol vannak a konzervatív politikusok hazaszeretetétől és származásukat szellemi színvonalban magasan felette állnak, sőt egy napon sem említhetők Meggyesi és asztaltársasságával.
Ez a társaság a léhűtésből, többnyire írásból él.
Ha éppen zeneíró az illető nekik való az operett giccsműfaja.
Ahol tömegével szerepelnek az arisztokraták, legalábbis ahogy Gusztink asztaltársasága az arisztokratákat képzeli. Nem csoda, hogy ezek a giccsek a nagyvárosok proletárjai számára voltak közkedveltek.
Nos ezt a vágyképet -a születésük miatt soha el nem érhető státus iráni vágyakozást- vetíti sugalmazza Guszti barátunk a konzervatív képviselőkre észre nem vévén, hogy ők nem az az asztaltársaság.
Ők születésüknél fogva mások
No de azt ne várjuk, hogy dühében Megyesikénk ezt felismerje.
Hagyjuk meg ebben a téveszméjében.
57.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 1:08
Raptornak:
nyugdijkarosultak.blog.hu/page/2
58.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 1:13
Hülyeségeket írkálsz itt, jfjkm.
Megyesi 3 évtizede ír az Élet és Irodalomba, nagyon jó publicista, igenis szellemes. Próbálj meg te szellemesebb, frappánsabb cikkeket írni. Beledöglesz - akkor se megy.
Az ilyesmihez született tehetség kell, azonfelül tudás - Megyesinél, Váncsánál, Kovács Zoltánnál ez meg van.
Nem lúzerek mint te.
59.
Бездомный (jehu) Kis jehucska (látogató)
2011. 12. 17. 5:05
Tisztelet a kivételnek, a többieknek meg Sábát Sálom elvtársak. Ne felejtsétek az első Chánuká gyertyagyújtás szerdára esik.
Ajánlott olvasnivaló az ünnepekre.
Magyar Menedék Könyvesház
1126 Budapest, Márvány utca 25. | ☎: 213-7057 | Nyitva tartás: Hé-Pé,Sz,V Minden Nap: 09:00-19:30
(www.magyarmenedek.com/products/5454/Hogyan_alkottak_meg_a_zsido_nepet__-_Shlomo_Sand.htm)
Szerző: Shlomo Sand
Cím: Hogyan alkották meg a zsidó népet?
Kiadó: Kairosz
Kateg.: Idegen kultúrák, Közel-Kelet, Közélet, Nemzetiségek, Történelem, Vallások, Világpolitika, XX. sz.
Leírás: A „mítoszromboló”, a legjobb történelmi szakkönyv francia díját elnyerő szerzőről Tony Judt, a neves brit történész így nyilatkozott:
„…az egyedülálló és kivételes sorsú – elűzött, elszigetelt, vándorló, majd végül jogos földjére hazatérő – nép elfogadhatatlan mítosza helyett a zsidóság történetének új olvasatát tárja elénk, amely meggyőzően illeszkedik az egész emberiség történelmébe. Lelepleződik a – más népekéhez hasonlóan – öncélú és nagyrészt kitalált zsidó múlt, amely oly sok konfliktust eredményezett a jelenben. Mindenkinek, aki érdeklődik a Közel-Kelet iránt, el kell olvasnia ezt a könyvet.”
60.
raptor
2011. 12. 17. 6:01
56. jfjkm (látogató)
Verecke,verecke!
Ilyen sokáig fizetnek, vagy csak önszorgalom?? :-))
61.
KerekesZS
2011. 12. 17. 6:27
Osszián, ebben van valami, van valami utánam a vízözön jellege annak, ami történik, valóban :(
62.
medve1942 (látogató)
2011. 12. 17. 7:25
Az 59. alatt ajánlott új könyvet tényleg érdemes elolvasni. Aztán odatenni Arthur Koestler Tizenharmadik törzse mellé, ha megvan. Ami a "történet új olvasatát" illeti, az kicsit túlzás: a tel-avivi Israel Finkelstein professzor és hozzá kötődő koppenhágai vallástörténészi és történészi kör már jó pár éve kimondta, hogy egyiptomi fogság sose volt, Dávid és Salamon meg annyira hiteles király, mint Artúr.
63.
raptor
2011. 12. 17. 7:32
"MI LESZ ITT? Kihúzta a gyufát a magyar kormány Olli Rehnnél, az Európai Bizottság pénzügyi biztosánál a jegybanktörvénnyel, ezért faképnél hagyta a magyar tárgyalópartnereit a Nemzetközi Valutaalap (IMF) és az EU közös delegációja. A felek kedden kezdték meg az informális tárgyalásokat és a tervek szerint tegnap délután fejezték volna be. Olli Rehn EU-biztos azonban úgy döntött: nincs miről beszélni a továbbiakban.
Amadeu Altafaj Tardio, Rehn szóvivője elmondta: a jegybankot érintő törvénymódosítás miatt szakították meg a tárgyalásokat. Mint ismert, a kormány egy olyan tervezetet nyújtott be a parlamentnek, amely összevonná a Magyar Nemzeti Bankot (MNB) a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletével (PSZÁF) és erősen csorbítanák a jegybanki függetlenséget. A szóvivő hozzátette, abban nincs változás, hogy januárban elkezdik a hivatalos tárgyalásokat, ugyanakkor fontosnak tartotta megjegyezni: pillanatnyilag...
A távozás után a kormányzati szereplők meglehetősen zavarosan beszéltek a történtekről: Szijjártó Péter, a kormányfő szóvivője dél körül még azt mondta, ő nem is hallott a tárgyalások megszakadásáról. Giró-Szász András kormányszóvivő nem kívánta kommentálni a híreket, később a kormányszóvivői iroda annyit hozzátett, csak informális tárgyalásokról volt szó, amelyek lezajlottak. Bár úgy volt, hogy a jegybanktörvényt még tegnap elfogadja a parlament, a kormány visszakozott. Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője délután, a rendkívüli frakcióülés után azt mondta, a kormány kész figyelembe venni az Európai Központi Bank véleményét a jegybanktörvényről. A frakcióvezető az IMF-távozásról mindössze annyit mondott: megérti, ha valaki hazautazik és nem Budapesten várja a Jézuskát. A tárgyalásokat vezető Fellegi Tamás tárca nélküli miniszter közleményében azt írta, csak kapcsolatfelvételről volt szó, ami rendben lezárult, Magyarország pedig kész az érdemi tárgyalásokra.
A távozás külföldön is vezető hír volt, az amerikai AP és a brit Reuters hírügynökségek mellett a CNBC és az ABC News hírtelevízió is beszámolt a megszakadt tárgyalásokról.
– A kormány az alkotmánnyal, a magánnyugdíjtörvénnyel és a jegybanktörvénnyel felszámolja a jogállamiságot, amit külföldön nem néznek jó szemmel. A jegybank függetlenségébe nem lehet beleszólni – mondta Róna Péter, az Oxford Egyetem professzora. – Probléma, hogy ezután kevés az esély, hogy elinduljanak a megbeszélések, és azokon eredmény is szülessen. Ebben az esetben még tovább zuhanhat a forint, nőhetnek a kötvényhozamok, ami Magyarország összeomlásához vezethet – mondta a közgazdász, aki szerint a kormány legnagyobb hibája, hogy még hatalmon van.
– Ez a kormány teljesen hiteltelen, a csőd felé viszi az országot. Mielőbb le kell mondaniuk – összegzett Róna."
64.
4elefánt
2011. 12. 17. 8:29
53-ra Osszián!
Az előző ciklusban ők is ilyen karácsonyi meglepivel kedveskedtek a szociknak!
Remélem a jézuska virgácsot is mellékelt nekik!
65.
raptor
2011. 12. 17. 9:01
www.youtube.com/watch?v=E8pD3lYpbPk
66.
sansz
2011. 12. 17. 9:59
nol.hu/gazdasag/szazezer_csalad_jarhat_rosszul_a_jegybankcsata_miatt
Milyen kifejező a kép, Csányi a zsebét tapogatja! Talán tolvajok között érzi magát? Tekintetüket többen az asztal alá szegezik, valamit/valakit nagyon néznek ott. Csak nem Simicska, a nagy súgó van ott?
67.
raptor
2011. 12. 17. 10:38
atv.hu/cikk/20111215_rona_peter?source=hirkereso
68.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 10:52
Szia Raptor - verecke szerintem még úgy se tud fogalmazni, és ÉS-t akkor olvasott, amikor én egyiptomi hieroglifákat.
Mit szólsz a neked ajánlott grafikához???
Teccik, mi? Mindent kifejez - a múltat (ősök) és a jelent...:-)))
69.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 10:55
Zsuzsa, az első perctől így volt. amikor firtatták tőlük, hogy mi lesz az unrtodox közgazdasági húzásaikból, azt mondták cinikusa: vagy bejön,vagy nem, ez kísétlet.
A kisérlet nem sikerült, a műtét se, a beteg haldoklik... de ezek bvígan kísérleteznek tovább..
(Tudom, hogy te az "ortodox" közgazdaságpolitikának se vagy híve, joggal, de ez a másik a totál csődbe vitt).
70.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 10:58
4elefánt
Amiket ezek műveltek, az valszeg példátlan a politikatörténetben... ezért tört ki Orbánon az elmebaj hétfőn: fisztulázó hangon tikácsolta, hogy őt hátbaszúrják - másfél évre se tud visszaemlékezni, ők hogy viselkedtek, és a nap minden órájában.
Ha a mostani ellenzék olyan volna...
71.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 11:05
Sansz, bárki jól teszi, ha a zsebére vigyáz, ahol Orbán Vityka megjelenik...
72.
medve1942 (látogató)
2011. 12. 17. 11:07
70. "Ha a mostani ellenzék olyan volna..." Erre az utolsó mondatodra vonatkozott az 5. hozzászólásban feltett kérdésem. Ki az ellenfél (vagy ellenzék, ellenség, kontraviktor, mindegy), aki már félig megverte földperzselő pártunkat és kormányunkat? Én bizony nem látok senkit.
73.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 11:19
Medve, lesz az, éppen jókor, ha eljön az idő.
Szerintem új párt is lesz, és a sok csalódott odacsapódik.
Először úgy is kármentés folyik - na és a törvénytelenségek felszámolása.
Nem igaz, hogy nincs senki. Van Bajnai, Oszkó, vannak közgazdászok, tisztességes jogászok - le kell dönteni a trónt - ehhez Brüsszel kell, de máshogy még a felperzselt föld se marad, csak egy fekete lyuk helyette.
74.
4elefánt
2011. 12. 17. 14:59
Nem tudom mennyire figyelitek a jobbik helyezkedését a mostani kommunikációban.
Ahogy orbán egyre inkább elakadni látszik. ők annál keményebben ugatnak hátulról, hogy minél nagyobb terük legyen, már az uniós kilépést szorgalmazzák!
A simulékony baloldal, még a légynek sem mer ártani, ahogyan medve1942 állítja szinte láthatatlanok.
Tegnap Kálmán Olgánál Mesterházi, szinte lenullázta magát annyira zavarosan magyarázkodot, a nemzeti konzultáció szorgalmazása közben, miközben látható, hogy nem a szamaritáriusoknak kell látszani, hanem mint ahogy Gurcsány rávilágítrott a kormány álláspontja teljesen ellentétes az unióssal, mit akar akkor az MSZP a konszenzussal?
Ettől még a Simor álláspontja is értelmesebb, amikor világosan fogalmazva rávilágít, hogy a jegybank törvényt lehetséges értelmesen módosítani, lárszik rajta érti mit beszél, és valóban szembenállást feloldó helyzetet teremt.
75.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 15:38
Képtelen vagyok rájönni, mit akar és mit képvisel Mesterházy.
Nyulam-bulam - hát azt nem várjuk, hogy olyan bunkó legyen, mint a fidesz volt az elmúlnyócévben - na de itt már jöhetne a karakán kiállás.
Először is sulykolni, hogy a törvénytelenségeket meg fogják szüntetni, egyáltalán, mit tennének, a maffia helyett - erre is csak Gyurcsányéknak van válaszuk - azt hiszem, Mesterházy azt szeretné, ha az ölébe hullana a hatalom, csak úgy - nem jó ötlet - Bajnainak, Oszkónak, és egy sereg okos embernek kell majd itt a felperzselt földet élővé tenni - ő csak kis asszisztens lehet.
Abban lehetne partner, hogy a maffia minél hamarabb eltakarodjon.
76.
lusta
2011. 12. 17. 15:58
Be is jött az egyik javaslatom. A 4K már a Kossuth címert javasolja a demokratikus állam jelképének. Egyébként 14 év után látogat lengyel köztársasági elnök a kínaiakhoz. Ugyanazaok az elvárások, vágyak, tervek, mint minálunk. Az eredmény gyakorlatilag gyorsan fog jelentkezni. Például az államkötvények piacán.
Az uniús és bankos tárgyalófeleken kívül idehaza valakit is érdekel az ámokfutás? Valakik tömegesen tiltakoznak?
A télen az emberek úgy fognak hullani, mint a legyek. Már kb. 30 ember megfagyott z idei még nem télben. A többség saját házában. Mire megy a propaganda? Örülj, hogy még van luk a seggeden. Hát a magyar már csak ilyen. Meg lehet figyelni a röhögő fidiótákat. Visszajönnek. Hiszen mi tartozunk nekik és ők szeretnék látni a pénzüket. Semmi gáz. Közben elfelejtik, hogy az emberek tízezrei is tartoznak. És bizony a bankok is visszajöttek és már nincstelen is a család. Na erről az utolsó mondatról hallgatnak, mert bizony országos viszonylatban is így fog kinézni a jövő. csöndben beindult a propaganda. Az országot szánt szándékkal akarják ezek a bankárok tönkretenni. Közben csak mi akarjuk az ország javát, a szocik, a libsik a limpósok mind, mind az ország ellenségeivel a pusztulást akarják. Ez van és ez lesz.
77.
lusta
2011. 12. 17. 16:31
Tudom, nem a témához tartozik, de a szomorú hírt csak közzéadom. Cesaria Evora 70 éves korában elhunyt. Aki hallota énekelni, csodálta a hangját, akinek megadatott ugyanez, de élőben, az tudja, hogy egy isteni hang, előadó távozott az élők sorából.
78.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 16:40
Lázár épp úgy viselkedett, mint egy behajtóebere a maffiának.
Az is.Na de, Lusta Barátom: a maffia azért szervezettebb. tt a körítés is meg van, az aljas szándékok is, csak éppen dilettánsok még a bűnözéshez is.
az adott szó - a maffiánál szentség. Ellenkező esetben jön a lófej! Az ágyikóban, Hvásárhelyen, a lopott pénzekből világszínvonalúvá épített régi polgárházban - netán a szabályellenesen felépített medence mellett, egy nyugágyon!
Ostobák a fiúk.
a maffia nem ostoba, a Cosa Nostra se volt az - de ezek hülyék - mert tanulatlanok, mert műveletlenek, mert bunkók.
Ez lesz a vesztük.
79.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 16:45
Lusta, gyorsan meg is hallgattam egy - két dalát.
Szerintem olyan különleges jelenség volt, isteni hanggal, mint Edith Piaf.
Nagy veszteség egy jellegzetes műfajnak, nyugodjék békében.
80.
lusta
2011. 12. 17. 16:48
75. Osszián (szerkesztő)
Csak úgy mellesleg, ha valaki visszakeresné beírásaimat, akkor rájönne, hogy ide nem egy fidióta ellenzék kell. Egy olyan ellenzék, aki ki meri mondani és követelni, hogy a programunk ez és ez. Mi ezt és ezt csinálnánk. Mi a demokráciát, a köztársasági eszmét képviseljük. Hozzánk a kossuthi köztársasági eszme áll közel, nem a horthysta király nélküli királyság. A kulturális, a nemzetiségű többszínűség az ország jövőjének a kulcsa. Fel kell vállani. Mit is ír A Dunánál József Attila?
˝...
Anyám kún volt, az apám félig székely,
félig román, vagy tán egészen az.
Anyám szájából édes volt az étel,
apám szájából szép volt az igaz.
...˝
Hát kell az ilyen ember. És pont az Országház mellett?
Nagy forradalmi költőnk Petőfi is Petrovicsként látta meg a világot. Apja Petrovics István szerb, az újabb kutatások szerint szlovák mészárosmester volt, míg anyja a szlovák nemzetiségű Hruz Mária mosónő és cseléd.
Két példa, ami mutatja az utat. Muatatná, ha lenne, aki komolyan venné a politikai elhivatottságot.
Na ilyet én nem látok.
81.
medve1942 (látogató)
2011. 12. 17. 17:03
A Kossuth-címer használata nekem is nagyon kedvemre való volna, akár abban a formában, ahogy 56-ban megjelent: a hármas halmon vagy alig észrevehető a korona, vagy teljesen hiányzik a kettős kereszt alatt. Így használta olykor maga Kossutn is fiatal korában. De "kossuthi köztársasági eszméről" én bizony nem tudok, emlékezetem szerint ő csak a Habsburg-ház trónfosztását mondta ki. Petőfi engedett meg magának olyan kitételt, hogy "nincsen többé szeretett király"... Semmilyen. Merthogy a respublika a világ jótevője. Legalábbis "a távolból előre" így tűnt.
82.
lusta
2011. 12. 17. 17:14
81. medve1942 (látogató) Igen, valóban ilyen nem volt, csak a késbbi emigrációs időkből származó írásaaiból lehet meríteni, de igazából én inkább a horthysta, 44-előtti nagy istenített állapot ellentételezésére használtam ezt a fogalmat.
Erre nagy szükség is lesz, mert a felperzselt föld taktikája jó egy háborúban, de mit kezdjünk akkor, amikor ez a stupi árt és qrmány nekimegy mindennek, ugye a bankároknak, pénzintézeteknek, ugyanakkor a Bloomberget olvasva, de akár a Citigroup elemzői is felhívják a figyelmet arra az apróságra, hogy a 2012-es évben az euroland országaiban 2 billió eurónyi pénzre lesz szükség különböző ügyletek, lejárt állampapírok, hitelmegújítás, kiváltás stb. lebonyolításához. Iszonyatos mennyiségű pénz. Közben itt vagyunk mi letolt gatyával a csalánosban (Békési László) és nekünk nincs finanszírozási mozgásterünk. Kemény, kitartó munkával sikeresen leküzdötték magukat a fijjug a bányászbéka négy betűje alá.
83.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 17:38
"Nagy forradalmi költőnk Petőfi is Petrovicsként látta meg a világot. Apja Petrovics István szerb, az újabb kutatások szerint szlovák mészárosmester volt, míg anyja a szlovák nemzetiségű Hruz Mária mosónő és cseléd."
Hogy újabban kutattam-e az kérdéses Medvének elküldtem a kábé 10 esztendős brguzini őrület megcáfolt tanulmányát - aszondja, el is olvasta.
A Szeged c. periodikában jelent meg, de az mellékes.
Az érdekes, hogy én ehhez a kábá 80 flekkes tanulmányhoz sokezer oldal biográfiát elolvastam.
Petrovics sose volt szerb - Hrúz Mária sose volt cseléd. Mosónő meg pláne nem. Nem beszéltek tótul, csak kissé "pálócosan."
Az öreg Hrúz - ahogy Petrovics is - redemptus volt, meglehetős vagyonnal, földdel, saját cselédséggel.
Az ikerlányait - Máriát és Évát - úgymond "kiadta" - gazdasszonykodást tanulni - az egyiket Pencre, a másikat Kiskőrösre, az ottani evangélikus lelkészekhez. Szokás volt ez akkoriban, ahogy a diákcsere.(a nyelvtanulás miatt).
Mária tehát, szép hozománnyal rendelkező hajadon volt a 19. sz. húszas évei elején - Petrovics István (épp egyidősek voltak) meg reménybeli vállalkozó, szintén redemptus várományos (Szabadszálláson), és így megköttetett a frigy.
De várni kellett, mert Mária addig nem esküdött, amíg a lelkész (akinél ő állítólag szolgálólány volt) valahonnan haza nem jött , na és ez a lelkész lett Petőfi keresztapja is.
Az ikertestvér, Hrúz Éva ott maradt a penci parókián - házvezetőnője volt az ottani lelkészeknek, haláláig, ami szinte percnyire akkor következett be, mint Mária ikertestvére halála.(1949). Sírja ma is ott van a penci temetőben.
84.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 17:55
81. medve1942 (látogató)
2011. 12. 17. 17:03
A Kossuth-címer használata nekem is nagyon kedvemre való volna, akár abban a formában, ahogy 56-ban megjelent: a hármas halmon vagy alig észrevehető a korona, "
Az első Köztársaság, az a Károlyi féle.
A második a II. világháború utáni koalíciós világ, anyám (1944) szerint akkor ment minden nap 100-szor a rádióban a köztársasági induló - 5 éves volt, amikor abbahagyták, de ma is emlékszik minden sorára. (Úriszék, dézsma, bot stb),
A III. köztársaság az volt, amit a világ leggerincesebb faszkalapja kikiáltott 1989-ben, egy ködös októberi napon.
Evvan ma. Úgy is nézünk ki.
85.
lusta
2011. 12. 17. 18:04
83. Osszián (szerkesztő)
Köszönöm a tájékoztatást. Én a fentieket még iskolai tanulmányaiból vettem és utána nézvén, mindenütt ezt a hírt adják tovább.
MIndig tanul valamit az ember. Persze csak akkor, ha akar. Márpedig itt mindig tanul valamit az ember.
Persze ez nem minden.
A jövő az bizony kiszámíthatatlan, de vannak jelei, ami kalkulálható. Paul Krugman, a flecsúti kis zsebcézár kioktatásán kívül, persze Nobeles közgazdász, jelenleg eurogedonról ír, az OECD elhúzódó krízisről, de azért már gyűrkőzik mindenki. Gyakorlatilag az uniónak, ahogy ezt külföldön látják, jövőre Magyarország gondja a legnyugtalanítóbb. 2012-ben a GDP 19%-nak megfelelő kütvényt kell elsummantanunk a piacokon. Erről a piacok is tudnak és épp ezért a kamatai meredeken nőni fognak és az államcsőd gyakorlatilag karnyújtásnyira van. Mit is jelent ez? Akit érdekel erlauert olvassa el, ott nagyon jól megvilágította a lényeget. A mi szemszögüngből tekintve ez az euró zónán kívili országok közül a régiónkra veszélyes. Egy kalap alatt vagyunk a csehekkel, a románokkal és nem lehet csak úgy az eurót mentő paktumot lesöpörni az aztalről. Az elmebeteg miniszterelnök persze megteheti, meert őt később pont a betegsége miatt nem lehet felelősségre vonni, de itt marad a sz@rban még 10 millió ember. Velük mi lesz?
86.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 18:05
"Erre nagy szükség is lesz, mert a felperzselt föld taktikája jó egy háborúban, de mit kezdjünk akkor, amikor ez a stupi árt és qrmány nekimegy mindennek, ugye a bankároknak, pénzintézeteknek, "
Már a vesztüket érzik.
akit isten el akar ... stb hányszor leírtuk itt..na a lényeg: az eszüket elvette isten, most már csak le kell csapni őket, mint a taxiórát.
87.
lusta
2011. 12. 17. 18:14
Az első Köztársaság az bizony Népköztársaság volt.
1918. évi I. néphatározat
Magyarország Nemzeti Tanácsa a nép akaratából a következő
Néphatározatot
hozta:
(Kiadatott az Országos Törvénytárban 1918. évi november hó 22-én):
I. cikk.
Magyarország minden más országtól független és önálló népköztársaság.[1]
88.
lusta
2011. 12. 17. 19:24
Az előbb említett államcsőd és az emberek anyagi csődje között van egy nagyon lényeges különbség. Na erre aztán senki nem figyel. Megy a terelés. Szóval, ha Józsi nem tudja kifizetni a cehhet, akkor elveszti az autóját, esetleg a lakását, vagy szerencsésebb esetben egy-két ingóságát. Ennek ellenére ez bizony Józsi gondja, baja.
Egy államcsőd esetében ez már Józsi gondja is. Meg Jacsi és Éva gondja is. Nem a felcsúti kis zsebcézár gondja, Nem az ő vagyona az ellenérték, a behajtandó vagyon. Mindannyian kényetelen leszünk perkálni.
Igen, közben a felperzselt föld taktikáját alkalmazza ártunk és qrmányunk. Tudják ezt ők nagyon jól. Épp ezért veszélyes őket döntési pozícióban hagyni, sőt a jövőben még a közelébe ereszteni sem szabad.
89.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 20:48
Lusta, marad is a séma, ezt már a tankönyvek nem változtatják: így érdekes Sándor származása, mindegy, hogy nem igaz.
"Az elmebeteg miniszterelnök persze megteheti, meert őt később pont a betegsége miatt nem lehet felelősségre vonni, de itt marad a sz@rban még 10 millió ember. Velük mi lesz?"
Éppen ezért kellene Brüsszelnek lépni!
Már csak a prosztó, bunkó Lázár elmélete miatt is: hogy egyszer viszontlássák a pénzüket - na de elsősorban azért, hogy egy normális ormány sínre rakja ezt a nyomorult országot.
90.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 20:54
így lehet egyszerre Lustának is igaza, nekem is szóval:
"...az ideiglenes törvényhozói hatalmat gyakorló, addigra több száz fősre bővült Magyar Nemzeti Tanács november 16-án kikiáltotta a köztársaságot („népköztársaságot”, ami az akkori szóhasználat szerint parlamentáris demokráciát jelentett), majd 1919. január 11-én Károlyit ideiglenes köztársasági elnökké választotta és felhatalmazta a „néptörvények” elfogadásának jogával. A miniszterelnökséget Berinkey Dénes vette át.
Belpolitikája [szerkesztés]"
De Károlyi mégis köztársasági elnök volt, és azt tartjuk ma is az első köztársaságnak.
Na de a Tanácsköztársaság meg a Kádár kor előde volt???
91.
lusta
2011. 12. 17. 21:17
Ma ezen lehet vitatkozni. Akkor ennek nem volt nagy jelentősége. Annak már igen, hogy egy független ország lépett a porondra, amely már nem akarta a régi rendszert. Ez kifejezésre jutott a totális államszerkezeti átalakításban is. A Tanácsköztársaság valójában német mintára szerveződött, mintahogy a lenini elképzelések a szovjetek esetében, szintén német mintájú volt. Na de ma már ez nem népszerű. Erről jobb hallgatni.
92.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 21:46
Igen, hiszen 1919.ben még igazi szovjet minta nem igen lehetett.Ott a legrettenetesebb polgárháború dúlt - még a kimenetele teljesen bizonytalan volt.
Mondhatjuk, a Kun Bélás tanácsrendszerünk megelőzte a korát...
Summa summárum: mégiscsak a nyugati rendszerű parlamentáris demokrácia az egyetlen normális, elfogadható államforma - ha nem űznek belőle csúfot - mint nálunk ez a fidesz nevű maffia.
93.
lusta
2011. 12. 17. 22:16
A jelenlegi rendszert mindennek lehet nevezni, de sem parlamentárisnak és se demokratikusnak.nem lehet nevezni.
A jelenlegi hatalom mindent elkövet, hogy a hatalom birtokában is maradhasson, amikor már el lettek takarítva és kikerültek a történelem szemétdombjára.
Ez pedig a gazdaság. Minden lépésük ebbe az irányba megy. A többi népámítás. Gyakorlatilag például az őrző-védő szervezet Sintér Sanyinak a kezében öszpontosult. Nehéz lesz kiebrudalni onna őkelmét. A mai gazdasági életet letarolják és szép csendben mindenütt jelen vannak és lesznek. Ezért a sima politikai életből való eltávolításuk kevés lesz. A felperzsel főld taktikáját rájuk is ki kell terjeszteni. Akár 98%-os visszamenőleges adóval is.
valamit azért csak tanulunk tőlük is.
94.
medve1942 (látogató)
2011. 12. 17. 22:22
83. Persze, hogy elolvastam, én csak Harry Potter történetéből nem olvastam soha egy betűt sem. Talán azért, mert, viszonylag közelről láthattam, hogyan készül a világsiker, és az kb. olyan, mint a virsligyártás, amikor mindent beledarálnak.
Kruger szerint jön tehát az EURO Armageddonja? Vagy egész Europáé?
Én azzal nyugtatom magam, hogy a dolog végül Brandrodungként is működhet. Őskori módszer, bár a XIX. század Észak-Európájában még éltek vele. Úgy lesz termékeny a talaj, hogy felégetik az erdőt, és a hamu mérsékelt hatású trágyaként működik. Igazi piacgazdasághoz ez kevés, de az önellátáshoz elegendő. És az is valami.
Továbbá az is kell, hogy általánosan világos legyen, hova visz a kontraszelekció - az önként vállalt és az erőszakos együtt -, mire vezet az írástudók árulása... És ehhez bizony bombatölcsérszerű állapotokra van szükség.
95.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 22:40
Medve, én se olvastam a Harry Potterből egy betűt se. Még van egy két felkapott dolog, amit nem olvasok, ha szíjat hasítanak a hátamból, akkor se, Coelho is ilyen.
Vannak panelek az írók történeteiben, azokhoz csökönyösen ragaszkodni szokás - csak ezt írtam le Lustának.
Aztán mindig akad egy két merész kutatóféle, aki utánajár a dolgoknak, de nem hallgat rájuk a kutya se. Jó úgy a történet, ahogy van.
Most van egy pár sötét jóslat. meglátjuk.
Önellátásra falun még csak be lehet valamennyire rendezkedni, a civilizáció kétes áldásairól megfeledkezvén - na de mit kezdjenek a telepek lakói a panelrengetegben?
96.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 17. 22:43
Sintér nagyon ramatyul néz ki.
Nagyon úgy néz ki, hogy a felperzselt föld taktikája nem csak az utánuk következők iránti bosszú - telik az idő, nagyon gyorsan meg kell szedni magukat, mert mi van, ha mégse tart 10 cikluson át az uraság?
97.
raptor
2011. 12. 18. 8:34
Sziasztok!
Mi van a NOL-al?
Nincsenek frissülők! Vagy csak nálam??
98.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 18. 11:33
Nem, Rapti, egyszerűen nincs. Talán karbantartás.
99.
medve 1942 (látogató)
2011. 12. 18. 13:46
A karbantartás pedig nem egy rapid lefolyású, egyszerű folyamat. Lásd www.szijjarto.hu. Én mindenesetre elmerültem egy nem-jókaianna-típusú könyvben. Sam Savage: Firmin - Egy alvilági élősdi kalandjai a nagyvárosban. Európa, 2011. (Egy csúnya kis patkány emlékirata, aki egy bostoni antikvárium alagsorában született, és megszereti az olvasást is, miközben átrágja magát a könyveken.)
100.
4elefánt
2011. 12. 18. 14:59
51-hez medve1942!
Amit a mai Vasárnapi Hírekben írnak Möbiusról, talán az téveszthette meg Orbánt a szabadságharcban.
Amikor a fidesz megingatta a forintot és Möbius mint valami fogadatlan prókátor ezermilliárdos vásárlással szinte karbatartotta a magyar kötvény és részvénypiacot. Talán ezért hihette Orbán hogy van élet az IMF nélkül is.
101.
bumm
2011. 12. 18. 15:07
Valóságos dömping van megint, mit tavaly ilyenkor a világlapokban.
Tendencia ez, jobb lenne, ha az egyébként is paranoiás Orbán ráfigyelne, de lehet, hogy eltitkolják eőltte.
Amerikának is a begyében van, most Brüsszel hozzáállására rátett egy lapátta. egy sereg lap diktátorozza.
Nyilvánvaló, hogy ki fogják nyírni.
Megvárják a legvégső stádiumot - amikor kifogynak a források - majd jön a Berlusconi szindróma.
Fél év.
Még politikai municíó csak maradna - de anyagi egy centnyi se.
l
102.
medve1942 (látogató)
2011. 12. 18. 15:32
"Ez a legszomorúbb történet, amit életemben hallottam." (Ford Madox Ford) Minden olyan humán értelmiséginek ajánlom, aki továbblépett a Gőgös Gúnár Gedeon szintjén.
103.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 18. 16:34
Medve, most olvastam Kérit, töröm a fjem, gyrekkoromben okvetlenül vlt a kezemben a G.G Gedeon, de nem emlékszem egy sorára se.
Anyánk a saját gyerekkori tapasztalataiból kiindulva (40-es évek) a János vitézt olvasta fel nekünk (neki is ezt a szülei, anno, tképpen jobb híján - de tán mégis a legjobbat), gyönyörű hangja volt, hisz nem csak riporter, de bemondó is volt, semmi nem tetszett jobban. Ma is tudom, szinte az egészet.
Apánk ezt már tetézte volna némi Hegellel, Kanttal, eljutva a kellő időben (5 éves korunk körül), Nitschéhez, de ő is kellő időben el lett küldve a picsába anyánk által..._)
Gőgös gúnár kimaradt.
De kell abban lenni valaminek. Nem? Mi ragadta meg benne a vezetőt?
104.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 18. 16:42
4elefánt
Na és most már végképp kiesik, mint vásárló a manyup is - ez is komoly veszteség. Én nem állok át. Ha egyedül maradok is, és minden oda, akkor se.
Mert ezek buknak, nagyobbat, mit eddig bárki.
Csak ezt sajnálom, hogy ezt másoknak kell kárpótolni.
Bummnak igaza lehet. Nagyon felerősödtek a kritikák. alig várom Lusta Barátunkat (új postot tettem volna fel, de nincs hová), azt szeretném tőle megkérdezni, hogy pl. milyen Lengyelország külföldi sajtója.
105.
4elefánt
2011. 12. 18. 19:06
A spekulánsok, és a piac mindent előbb reagagál le mint mi mert ügyesebbek, és szabadabb a kezük.
Igazad van, a manyup egy száblyozó, vagy fék lehetett volna a piac megnyugtatására, így mára a spekulatív tőke, és a külföldi befektetők maradnak.
Ha leminősítenek bennünket, az alapkezelők kivonulnak, és marad a spekulánsok kényuralma!
Nem lehet igaz, hogy Orbán nem ezt akarta, mert első percől zsaroltak mindenkit.
Olyan épeszű tulajdonos még nem volt, aki saját magának kiáltott csődöt,. kivéve a magyar kormánykörök. Ezzel folyamatosan plusz kiadásra kényszerítették a lakosságot, és a költségvetést.
Állítom, hogy a bolondokházában vannak kevésbé súlyos esetek, mint a fidesz felsővezetése kb hármnegyede, de a börtönökben is legfeljebb a gyilkosok ülnek akik tőlük többet érdemelnek.
Amikor orbánék kiütötték a manyupot, emberiesség elleni bűnt követtek el, mert ezzel elvették az emberek öngondoskodáshoz való jogát, és kiszolgáltatták az országot a spekulációnak.
Lustának nagyon jó, hogy rálátása van a külföldi történésékre:-)
106.
lusta
2011. 12. 18. 19:07
Nagyon jó.
107.
lusta
2011. 12. 18. 19:14
Kicsit később bővebben megírom, de most épp erőt gyűjtök egy hosszabb bejegyzéshez. Az abyag mmár megvan. Országos barátom mondta mindig, ha annyi idő lenne, amennyi nincs. Még raptornak sem sikerült írnom. Pedig naki privátba akarom megírni, de különösen most az ünnepi előkészületeknél állandóan engem zargatnak. A fiam meg trükkösen holmi egyetemi elfoglaltségra hivatkozva csak az ünnepekre akar hazajönni. Pedig a java még hátra van. A heringsalátát is el kell készítenem, bár az egyik részt, a céklásat a nejem csinálja, meg vagy 6 kiló pontyot is be kell szereznem. Szerdáén megyek ki a haltenyészetbe és ott helyben frissiben vételezek vagy hármat.
A felperzselt föld az pedig januártól jön. Ezek a budiforradalmárok gőzerővel év végéig egy rahedli törvényt akarnak elfogadni. Már előre látom, hogy a nagy része januártól megy a szemétdomra.
108.
lusta
2011. 12. 18. 19:25
105. 4elefánt ,
Medve minden adódó alkalommal megírja, a google a barátom. Én is csak így tudok működni, ámbár én gyakorlatilag csak külföldi rádiót hallgatok, de azt állandóan, még akkor is, amikor a külfödi sajtót olvasom. Sok ismerősöm, barátom van szétszórva a nagyvilágban, sazintén külföldiek, és ők is segítenek. Aztán a megadott témához utánakeresek. Ez a ˝nagy˝ titok.
Korábban is írtam a manyupok megszüntetése, ahogy Ön is itt észrevette, a hazai vásárás megszüntetését eredményezte. Itt a nagy kérdés. Akkor kik is a vásárlók? Leszámítva és figyelmen kívül hagyva azt az apróságot, hogy kell, vagy nem kell eladni, akkor is csak külföldi vásárló veheti meg. Fizikálisan nincs magyar vásárló. Tehát csak külföldi marad. Mit is jelent. Sajnos raptor állandóan figyeli, de csak karban tartanak egy bizonyos honlapot, pedig ott megtudhattuk volna kik is adósítják el a külföldieknek az országot. ezért most azért feltennén egy 300 forintos budiforradalmárnak a kérdést, ha csak a külföldiek veszik az állampapírokat, akkor hol és kik adósítják el az országot?
Evianna nagyon jól megírta, csak akkora kamatra szabad elaadni a kötvényeket, amekkorára a GDP növekedésből ezt finanszírozni lehet hosszútávon. Márpedig itt most kemény recesszió jön egy pár éven át. Én jóhiszemű vagyok, legyen 0%-os növekedés. Akkor miből fogjuk visszavásárolni a kötvényeinket, amelyeket jelenleg nagy eladási sikerként propagálnak, de arról mélyen hallgatnak, hogy 7,5% körüli a kamat?
109.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 18. 20:14
4elefánt, azt tudtuk, hogy Orbán elmebeteg, neki biztosan papírja is van erről, e azt nem, hogy ragadós.
Már pedig mindent a józan ész ellenére csinálnak.
Pár év múlva rettenetesen kellene az a pár ezer miliiárd, addigra szépen gyarapodna, de nem lesz semmi - és mi van, ha a recesszió is soká tart: nem lesz nyugdíj, most már biztosan.
sokkal nagyobb a kár, mint a pillanatnyi haszon, a tőzsdéken és minden szempontból,ezt Rákosi úgy mondta volna: levágták és megették az aranytojó tojást tojó tyúkot.
Ezért az utókor a sírjukat is elátkozza.
110.
4elefánt
2011. 12. 18. 20:18
Lusta, a googlit én is használom, de az én faktorom, a feljövő és befogadot mennyiség arányában elég szegényes, lévén hogy az anglius és egyéb tájszólásom eléggé mutogatós szinten érvényesül, ami szövegek dekódolásához kicsit körülményes eszköz:-((
Tudomásom van olyan befektetési formáról, ami az államkötvénypiacon azonnal hozzá teszi vételárhoz az aktuális hozam egy részét, és azután számolják a kamatot, ez jóval, kb felével több mint 7.5%, de a jóslatok a marzsok növekedését jelzik, amennyiben a szabaccságharcz folytatódik...., éppen ezért rohanunk a csőd, vagy az IMF felé!
Ha a belföldi pénzeket össze akarják halászni a költségvetésnek, akkor nem tehetnek mást, de ennek is meg lesz a következménye, mert szinte teljesen eltűnik a vásárlóerő.
Ez egyébként sem tudja pótolni a kötvénypiac tizedét sem.
Ami a halakat illeti a horgász ismerőseimet azzal ugratom, hogy olyan sekélyek a vizek, hogy én má a zsinyeget be sem engedném a tavakba, vagy a folyókba, hanem egyből kézzel fogatnám ki velük, hogy legalább fair play érvényesüljön.
Ehez még talán annyit hogy a tatai tavat el lepték a ludak, mert az alföldi vizek úgy visszahúzódtak hogy nincs hol éjszakázni nekik.
111.
4elefánt
2011. 12. 18. 20:23
Osszián a 300 ft-ot éppolyan nehéz volt nekik megérteni, mint a manyupot!
112.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 18. 20:41
Lusta, jó főzőcskét!
Hűha, 6 kila ponty nem semmi. Bár nem tudom, nálunk a szentestei vassorához mennyi kell, anya a diktátor. Nekem szentezte is megteszi a töpörtyű is (liba), kis lila hagymával - nem vagyok haspárti.
Pezsgő hűtve DE CSAK AKKOR LESZ FELBONTVA ha ezek buknak.
113.
lusta
2011. 12. 18. 20:41
110. 4elefánt
Egyébként pont a mostani gyors összecsomagolás és hazautazás is muatatja, hogy az IMF nem fog csak pofára adni semmit. Pedig elég lenne, ha bemenne Jenő bácsi kocsmájába, a hernyóba, ott is ki van írva, hitel=alma.
Igen, ide egy normális kormány kellene. Amennyiben a kormány, a pénzügyminiszter, aki nincs, és az MNB elnöke leülne, szerintem meg tudnának egyezni a devizatartalék felének a felhasználásáról. Itt nem tudom mit szólna erre evianna, de vannak érveim e megoldás mellett. Szóval a devizatartaláék nem úgy néz ki, hogy ott van a trezorban egy halom pénz, hanem kamatra más bankoknak kiadtuk, olyan AAA besorolású országok kötvényeiben vannak, akik biztosak. A kamatok viszont 3% alattiak. Ésszerűbb lenne a pénz egy részét a magyar államkötvények kivásárlására fordítani. A tartalék ugye a nahéz időkre kell. Mik ezek azmai idők, ha nem nehezek? Nagy mértékben csökkene a GDP arányos államadósság. Sőt, ami nagyon lényeges, az adósságszolgálat kezelési díja is erősen csökkene, így nem lenne megterhelve az államháztartás pluszkülétségekkel. Az a csaknem 20 milliárd eurónyi bentmaradó tartalék még mindig elég lenne az esetleges piaci hullámok kivédésére. Ezzel az ország szerintem jól járna.
Na mit látunk most. Én még véletlenül sem bínék ebben a qrmányban. Az összes eddigi tevékenysége pont az ellenkező irányba mutat. A pénzt a saját éls szponzorainak zsbebének tömésére használná fel. Amit eddig is csinált. Van valóban a nem ortodox megoldásokra lehetőség, de ahhoz egy normális, a közmegegyezést kereső kormány és nem a felcsúti kis zsebcézár qrmánya kellene.
114.
lusta
2011. 12. 18. 20:45
Nem olyan sok az a 6 kg. 2 családra való lesz. Met ilyenkor összejön a család és 3 napos nagy zabálást rendez. Utána Szilveszterig a maradékon élünk, majd akkor megint 2 napi nagy gyomorterhelés. Január első napjától pedig nem fogok én a tákolmánnyal foglalkozni, hanem a korhelyleves lesz a fő menü. Majd a lazítás.
115.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 18. 20:45
4 elefánt, épp az a szörnyű, hogy 1 perccel se tudnak előre gondlkodn: a 300 ftok is - hát megérte nekik? Mist 1 gonddal kevesebb lenne.... de nem, kellet a politikai felhajtás, bosszú és a cirkusz.
A mnyp-pal sokkal rosszabb lesz a helyzet. 1 év alatt szétszórni annyi pénzt - és most a maradékot is - ott áll sok millió ember majd ellátatlanul, a falatot lopták ki a szájukból.
116.
lusta
2011. 12. 18. 20:51
115. Osszián (szerkesztő)
Tőlen jóval okosabb emberek szépen leírták és tegnapelőtt volt szerencsém olvasni. Nagy általánosságban igaz csak, de a nagy számok törvénye mégis megmondja a valót. Szóval még apáink idejében még a fizetés 80%-a volt a nyugdíj, minékünk már csak a 60% jut, de a gyermekeink, a mai 30 évesek jobb, ha már most gondoskodni kezdenek a jövőjükről, mert a fiztésük 30%-ra számíthatnak csak.
Ámbár Selmeczi Lukhíd Stangli Gabika szenátorasszony nagyuon megvédi az ő nyugdíjukat is, de azért a nyugdíjkorhatár elérésekor nem ajánlom a hozzájuk való bekopogtatást, mert sok jóra tőlük nem számíthat senki mezei emberfia.
117.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 18. 20:52
Lusta, nagyjából ezt mondja Oszkó is a Népszavában.
Ja és azt, hogy qurva nehéz lesz a kárt rendbehozni.
118.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 18. 20:55
Aki megteheti, biztosítóknál köt nyugdjkiegészítőt - de mit egészít ki?
az p. aki egész életében fizetett, a munkaadóját is beszámítva 37 százalékát fizetésének -és helyett semmi?
Ennél Rákosiék különbek voltak.
119.
4elefánt
2011. 12. 18. 21:35
Amúgy két családra tényleg nem sok az a hal, főleg ha három résre osztva dolgozzák fel:
harmada az alap lének, másik a darabos a lébe, harmada a rántani való.
Az MNB devizatartaléka a kényes helyzetek kivédésére van kitalálva a"mi bankunk a mi pénzünk" filozófiája, biztosan ártana az egész országnak. Annak a felhasználása az egész bankrendszer stabilitását kell hogy szolgálja, miközben a gazdaságot is működtetni kell, tehát minden szereplőnek meg van a feladata a műveletekben,
a forinthitelre váltó hitelesekkel bezáródóan mindenkinek.
Aki kimarad az egyeztetésből az biztosan rosszuljár.
118ra,
Annyi csak a szépséghiba, hogy ez is kívánatos lehet a qurmányunknak, másrészt saját erőfeszítésre kevesebbeknek telik, és a munkáltató is kifelejtődik, ez leginkább az "adócsökkentések " alap filozófiája, hogy a miénkről szívesen lemondanak!
120.
lusta
2011. 12. 18. 23:46
119. 4elefánt
Pontosan így lesz készítve. A fej, az uszonyok, szóval a selejt megy az alaplébe, míg a nemes halfilék egy része a halászlóba, a többi pedig rántva lészen. Hozzá tinórú gombából készült tejfölös szósz és rósejbni. Én ezt úgy készítem, hogy az apróra vágott hagymát megpirítom, késhegyni pirospaprikát és egy kis borsot szórok a megpirult hagymára, majd megszórom még vegetával, majd felengedem tejföllel. A felfőzött tejfölbe beleszórom a fagyasztóból kivett, felolvaztott, a nyáron szedett és felaprítva előfőzött gombát, és mégegyszer első rogyogásig főzöm. Friss apróravágott petrezelyemmel, vagy kaporral tálalom. Az ablakban a cserépbe teszema zöldséget, egy másikba meg kaprot vetek. A korán kihajtott hagymával ugyanígy cselekszem, így mindig van friss zöldfélém, ami biztos kézből van, nem kell hozzá még kert sem.
121.
4elefánt
2011. 12. 19. 10:04
Kedves lusta számítottam rá, hogy a körethez halvány lila gőzöm sem lesz, de a hozzávalókból itélve Lacibácsi is elmehetne kuktának:-)
122.
lusta
2011. 12. 19. 11:09
4elefánt
Ha legalább így lehetne egy kormány tevékenységére számítani, sokkal kisebb lenne a baj.
123.
Osszián (szerkesztő)
2011. 12. 19. 11:19
Barátaim:
nol.hu//gazdasag/orbanra_utazik_az_europai_bizottsag_
Megírjam???
elkezdődött!
124.
4elefánt
2011. 12. 19. 12:28
Osszíán, hát hogyan is kérdezhetsz ilyet?
Véletlenűl sem kockáztatnám, ha helyedben lennék!:-))
125.
lusta
2011. 12. 19. 15:00
Akkor Osszi'n megadnám az alaphangot az íráshoz.
kepviselofunky.blog.hu/2011/12/19/szanyi_tibort_megreszegitette_az_ellenzeki_pozicio
Írja meg véleményét, kérdéseit!
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelező, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneve, itt bejelentkezhet.
Az IP-címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.